• سه شنبه ٢١ آذر ١٤٠٢-١٤:٠٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٠٩٨
آقامیری:8-200

حمل و نقل عمومی را معطل تولیدکنندگان داخلی نکنیم/ اولویت، رفع مشکل شهروندان است

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دویستمین جلسه صحن شورا با تأکید بر اینکه وضعیت حمل و نقل عمومی پایتخت در وضعیت بحرانی و در اولویت رسیدگی است؛ از مدیران شهری خواست حمل و نقل عمومی را معطل تولیدکنندگان اتوبوس داخلی نکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد آقامیری در این خصوص گفت: یکسال پیش هم که بحث قراراداد با تولید کنندگان داخلی بود؛ گفتم که خیلی امید به تولیدکنندگان داخلی نبندید. ما همه جا حمایت می کنیم از تولیدکنندگان داخلی. ولی در بحث نیاز مبرم شهر به اتوبوس، آنقدر وضعیت بحرانی است که نمی توانیم منتظر بمانیم تا این شرکت ها بیایند و دانه دانه خودشان را پیدا کنند؛ خط تولید اتوبوس خود را راه بیاندازند و وضعیت حمل و نقل تهران را نجات دهند. 
او تصریح کرد: اگر یک دهم انرژی که شهرداری برای بحث و بررسی و جلسات مستمر با تولیدکنندگان اتوبوس داخلی گذاشت؛ با تولیدکنندگان خارجی نشسته بود؛ خیلی بهتر از این نتیجه می گرفت. یک سفر دو هفته ای به چین ثمرات زیادی داشت و ان شاءالله یکی پس از دیگری مردم از ثمرات آن بهره مند خواهند شد. واقعیت این است که ما هم باید هوای تولیدکننده داخلی را داشته باشیم و هم خرید خارجی؛ ولی مهمتر این است که هوای مردم را داشته باشیم که از این وضعیت نجات پیدا کنند و رفع مشکلات مردم برای ما اولویت هست.
آقامیری در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد استفاده خطوط مترو از پایانه های مشترک را داد و افزود: در خطوط مترو پیشنهاد داده بودیم که برخی سرخط های مترو را می شود به همدیگر وصل کرد. با یک برنامه ریزی مشخص می شود در همان فاصله می شود چند تا ایستگاه تولید کرد و از تعداد پایانه هایی که مدنظر داریم در آینده ساخته شود از آسیب به واگن ها جلوگیری کرد. اگر این سرخط ها به یکدیگر وصل شود، می شود از پایانه های مشترک استفاده کرد.
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران همچنین به بلاتکلیفی ساخت ایستگاه ها در جنوب پایتخت واکنش نشان داد و افزود: باید به ساخت ایستگاه های جنوب شهر یک توجه ویژه ای شود. سالهاست این ایستگاه هایی که در جنوب شهر ساخته شده معطل مانده و دائما به بازه های زمانی یک ماه، شش ماه و ... می رسد و می ترسم این دوره هم تمام شود و این ایستگاه ها فعال نشود.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: